Castele medievale

Image

 

Inca o excursie cu Societatea Internationala si asta pentru ca au afisat programul de vara. Din pacate restul excursiilor sunt aceleasi in care am fost deja pana acum.

Asa ca ieri, cu ocazia Pastelui ortodox, am mers in Nordul Tarii Galilor [North Wales], unde am vizitat doua castele medievale: Castelul Conwy si Castelul Caernarfon.

Image

 

Castelul Conwy a fost construit de Edward I si este considerat o capodopera medievala. Constructia sa a durat 5 ani [1282-1287], iar forma castelul a fost in mare parte dictata de stanca pe care a fost construit. Costurile constructii s-au ridicat pana la 15.000 de lire, adica in jur de 45 mil. de lire in ziua de azi. Extravagant! Citisem pe o placuta prin castel ca Edward I cheltuia in jur de 500 de lire pe luna pe intretinerea camerelor chiar daca nu locuia cineva acolo, iar oamenii bisericii s-au cam suparat pe el pentru ca acei bani erau bani publici.

ImageIn mare, interiorul castelului e o ruina, dar e o ruina foarte bine intretinuta si adaposteste pescarusi si porumbei.  Are opt turnuri, dintre care patru mai au o extensie mai mare, ca in imaginea de sus, turnul din stanga. Scarile sunt in spirala, inguste, cu trepte abrupte si doar o sfoara groasa de care sa te tii cand urci si cobori. In pliant scrie ca nu e recomandat celor cu probleme cardiace, insa se merita efortul pentru ca privelistea e minunata.

ImageAici e chiar pe zidul castelului. 

ImageImageImage

In prima parte a vizitei noastre in Conwy a fost innorat si cam frig, a batut vantul foarte tare, dar cand urci scari multe nu mai simti frigul, ci doar curentul.

Image

 

Scarile despre care vorbeam

ImageImage

Cele trei poduri: podul din secolul XX, podul suspendat realizat Thomas Telford in 1826 si podul tubular pentru calea ferata proiectat de Robert Stephenson.

Cand am iesit din castel a aparut si soarele…

Image

 

Asa ca m-am plimbat pe zidurile de aparare

Image

 

Zidurile orasului au in jur de 3 sferturi de mila si au 22 de turnuri de aparare si trei porti originale. Din nou privelistea e foarte frumoasa si e mai cald acolo sus cand apare soarele, dar curentul circula printre pietrelea alea asa ca e nevoie de o caciual. Si de incaltaminte buna si eventual sportiva, pentru ca zidurile sunt abrupte si in niciun caz nu au un paviment plat; cioturi de pietre ies prin toate partile.

ImageImageImageImage

 

Frumos peisaj 🙂 Si in plus am avut ocazia sa vad gradinile oamenilor :))

Cand am coborat am vizitat si casa Aberconwy, o casa cu tencuiala si grinzile din sec. XIV. Camerele sunt mobilate in stil. Intrarea pentru adulti costa 3.40 de lire. Daca esti membrul al Trustului National, atunci intri gratis la toate obiectivele detinute de organizatie. Pe unde am mers toti ma intrebau daca nu sunt membru si ma intrebau daca nu vreau sa devin. Nu prea vad rostul, avand in vedere ca nu stau prea mult pe meleagurile astea ca sa pot vizita toate casele si gradinile lor. Dar daca va intereseaza, persoanele intre 13 si 25 de ani platesc doar 26 de lire pentru a deveni membrii.

Image

 

Mai aveam vreo ora pana la sa ne intalnim cu totii pentru autocar, asa ca m-am dus acolo unde era cea mai mare aglomeratie: pe debarcader.

Image

 

Cladirea rosie este considerata cea mai micuta casa din Marea Britanie.

Image

 

Si am incheiat vizita cu o inghetata Blue Banana… atractia zilei aparent pentru amatoii de dulce.

Image

 

Urmatoarea oprire a fost la Castelul Caernarfon si am nimerit in timpul unui mini festival medieval.

Image

 

Nu sunt sigura cine erau mai entuziasmati de festval…copiii sau parintii…

Image

 

Acum ora de istorie: in 1301 Edward l-a facut pe fiul sau primul Print de Wales si l-a instalat in acest castel. Oraselul si castelul au constituit o mare atractie mereu, iar in sec I, romanii s-au stabilit aici cu un fort, Segontium.

Castelul e construit langa un rau, iar Edward a vrut ca acest castel sa fie cel mai impresionant dintre toate fortaretele sale din Tara Galilor, asa ca a fost realizat dupa modelul zidurilor din sec V ale Constantinopolului. Castelul a fost construit intre 1283 si 1301, ca o parte din proiectul lui de a construi cat mai multe cetati pentru a tine Tara Galilor sub control.

In interiorul castelului se afla si Muzeul Royal Welsh Fusiliers. Nu stiu cum sa traduc ultimul cuvant, dar aparent fusiliers e un termen ce descrie mai multe tipuri de soldati, iar termenul depinde si de perioada istorica. Oricum, in muzeu e un fel de incursiune in istoria armatei britanice, uniformele purtate, arme si medalii. Iar muzeul a fost finantat de catre Printrul Charles. Si ca veni vorba de el, in curtea castelului a avut loc evenimentul din 1969 cand Charles a fost investit in mod oficial ca Print de Wels. Erau multe fotografii cu el si regina si un filmulet cu ceremonia. Era simpatic Majestatea Sa la 21 de ani. 🙂

Image

ImageImageImageImage

 

M-am dus sa vad si eu sa vad cum e cu festivalul asta medieval. In imagine avem niste domnite pentru care se vor lupta niste domni…si doamne.

ImageCavalerul cu scutul ridicat sa se apere e de fapt o tipa. L-a batut mar 😀

ImageDupa ce s-au luptat cativa, a fost o scurta pauza in care domnitele ne-au incantat privirea cu un dans…daca se putea numi dans.

ImageImage

 

Fiind un festival medieval ma gandeam ca am sa vad oamenii imbracati ca atare; doar copiii erau cavaleri si alergau ca bezmeticii cu sabii de lemn si armura din folie de aluminiu. Adultii, ei bine, ei erau costumati in niste victorieni steampunk. Nu am reusit sa-i fotografiez bine pe aia cu accesorii steampunk, dar in poza de deasupra celei cu doamna albastra sunt niste domni parca pregatiti de vanatoare si cu binocluri ciudate si ochelari de sudura, iar sotiile lor erau incorsetate si dantelate, niste splendori gotice la varsta  a treia.

 

In schimb, orasul e mic si plictisitor. Fiind duminica totul era inchis cu exceptia unor terase. 

Pe drumul de intoarcere spre Manchester am avut de data asta de partea mea marea. Marea Irlandei chiar. M-am uitat pe harta si am vazut ca oraselul Caernarfon e in dreptul Dublin-ului. Ar fi trebui sa-mi iau o barca sa ma duc pana acolo :))))

 

Image

 

ImageImage

Si cam asta a fost si ziua de ieri.

 

 

 

 

 

 

Leave a Reply

